2011. január 2., vasárnap

Chuggington mozdony torta

Krisztián mérnöki közreműködésével! Ezúton is köszönet!


Hozzávalók a piskótához:
  • 5 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 3/4 csomag sütőpor
  • 10 evőkanál forró víz
A tojások sárgáját a cukorral kikevertem, majd hozzáadtam a 10 evőkanál forró vizet is két részletben. Összekevertem a lisztet, sütőport, és a kakaóport, és felvertem a tojások fehérjét. A lisztes keveréket, és a tojásfehérjehabot egyszerre beleöntöttem a cukros-vizes tojássárgájába, és óvatosan összeforgattam az egészet. Sütőpapírral bélelt tepsiben kisütöttem.
A kisült téglalap alakú tésztát 4 egyenlő hosszúkás téglalapra vágtam, a lapokat vízszintesen szintén ketté vágtam. A 8 kisebb téglalapból ötöt használtam fel. Tejszínes csokikrémmel töltöttem.


Hozzávalók a tejszínes csokikrémhez (by Kiskukta):
  • 1 csomag csokoládés pudingpor
  • fél liter tej
  • 5 evőkanál cukor
  • 10 deka csoki
  • 4 dl habtejszín
  • 1 dl tej
  • 1 evőkanál zselatinpor
A pudingból, cukorból, fél liter tejből a szokásos módon pudingot készítettem. Még míg forró volt, bele olvasztottam a 10 deka csokit, és hagytam kihűlni. A habtejszínt felvertem, majd a kihűlt krémhez kevertem. 1 dl tejet és a zselatinport összekevertem, és felmelegítettem mindaddig, amíg a zselatin el nem olvadt a tejben. Ezután hozzákevertem a már meglévő krémhez. Hűtőben hűtöttem kb. 1 órát, míg kissé besűrűsödött.
Ezután kezdtem a tortát összeállítani. Egy piskótalap, egy réteg krém. A krém mehet rá jó vastagon, mert nekem még maradt is ki belőle a végén.
Az első két lap egymásra helyezése után kivágtuk a négy-négy kerék helyét, a felső két lapot pedig lerövidítettük, így tettük rá a többire.

Az egészet 10 deka margarin és 10 deka porcukor keverékével kentem le. A fondant alá a tejszínes krém nem jó, mert oldja, ezért kellet a margarinos krém.

Színezett fondanttal, részletekben fedtük le (szélvédő, első orra, "motorháztető" rész, majd a hátsó része, végül a teteje és oldala). A sárgával pedig díszítettem. A maradék margarinos krémet színeztem, és a szemét, ablakokat, száját azzal írókáztam rá.

Nincsenek megjegyzések: