2010. október 23., szombat

Pulykahere pörkölt

Egyszer régen ettem kakastöke pörköltet, azóta is kerestem az alkalmat, hogy újra ehessek ilyet. Az alkalom most elérkezett.
Minap a bevásárlás során megláttam a fagyasztott áruk között egy (azaz egy!) zacskó pulykaherét. Egyből kikaptam a mélyhűtő ládából a kosárba. Később szemügyre vettem az árát is, és megállapítottam, hogy nem fogom visszatenni, megveszem. Hús árában volt (1 560 Ft / kg), de nem minden nap eszik ilyen különlegességet az ember, és ritkán is lehet kapni. Sokan ódzkodnak tőle, de nem kell, nagyon finom. (bár gondolom az ínyencek jobban értékelik az ilyenfajta gasztro-különlegességeket). Állagra, ízre kb. a csirkemáj és a szív közé sorolható, ha nagyon muszáj lenne ezt meghatározni.
Akkor jöjjön a pörkölt receptje:

Hozzávalók:

  • 80 dkg pulykahere
  • 1-2 fej vöröshagyma
  • paradicsomlé
  • pirospaprika
  • olaj
  • só, bors


Elkészítése (mint bármilyen más pörköltet):

Az olajon megdinszteltem a hagymát. Amikor már üveges volt, rászórtam a pirospaprikát, majd szinte egyből a pulykaherét is. A pulykahere darabokat nem vágtam félbe azonnal (nem mertem, nehogy szétessen), csak már később a fazékban, a főzés vége felé. Szintén közben megszurkáltam villával őket, ettől egy kicsit "szószosabb" lett. Kb. 15 - 20 percig főztem.
Galuska készült hozzá, de ezt kimondottan utálom csinálni. Iszonyat a gőz fölött szaggatni fél órán keresztül! Ha azonban egyszer rászánja magát az ember, és bírja a bicepsze is, akkor érdemes nagyobb mennyiséget csinálni, és ami megmarad, azt le lehet fagyasztani. Később elővéve is ugyanolyan jó lesz.

Nincsenek megjegyzések: