2011. március 21., hétfő

Néró szelet


Hozzávalók:

  • 35 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • fél citrom
  • 5 tojás
  • 35 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor (én ezt nem tettem bele)
  • 2 ek  kakaó
  • késhegynyi piros  ételszínező (én Wilton zseléset használtam) vagy meggy aroma 

A töltelékhez:
  • 1 üveg barack- vagy ribizlilekvár 
A tetejére:
  • 10 dkg tortabevonó csokoládé
  • 2 ek olaj
  • kókuszreszelék 

  1. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a margarint, a citrom levét és lereszelt héját.
  2. A lisztet elvegyítjük a sütőporral (sütőpor nem feltétlenül kell bele, csak ha kicsit lazábbra, "szivacsosabbra" szeretnénk), és a margarinos masszával jól összedolgozzuk. Az így kapott tésztát 3 részre osztjuk.
  3. Az első adagot kikent tepsibe tesszük, és előmelegített sütőben, közepes hőfokon megsütjük. Amíg sül, a második részhez hozzáadjuk a kakaót, a harmadik részhez pedig az ételszínezőt vagy meggyaromát.
  4. Megsütjük a másik két adagot is, majd amikor a tészták kihűltek, a három réteg közé lekvárt kenünk.
  5. A mázhoz a csokoládét megolvasztjuk, belekeverjük az olajat, és a süteményt bevonjuk vele. Megszórjuk kókuszreszelékkel, és vizes késsel felszeleteljük.

4 megjegyzés:

Kriszta írta...

Nagyon szép lett!

Judit írta...

Köszönöm! :-)

Ditta tortái írta...

Gyönyörűek lettek a sütik,gondolom nagyon fincsi is:-)

Judit írta...

Szerintem finom! A savanykás lekvár (vegyes gyümölcs) nagyon feldobja! :-)