2010. november 20., szombat

Női szeszély torta

Anyukám szülinapjára valamilyen barackos habos tortát szerettem volna csinálni. A női szeszély nevű süti jutott eszembe, és elhatároztam, hogy megpróbálkozom tortaként elkészíteni, bár még nem hallottam olyan tortáról, ahol a tortalap élesztős / kelt tészta lett volna, de próba szerencse.
A végeredmény - természetesen - tetszett neki is, és a családnak is, én már kevésbé voltam elégedett. A post második felében ezért leírom, hogy mit csinálnék másként legközelebb.


Ahogyan csináltam:
Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 3 tojássárgája
  • 1 + 1 ek cukor
  • 2 ek cukrozott kakaópor
  • 1 csipet só
  • 1 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 1 citrom reszelt héja és fele kicsavart leve
Hozzávalók a tetejére:
  • baracklekvár
  • 5-6 felezett konzerv barack
  • 6 tojás fehérje
  • 25 dkg cukor

1. Az élesztőt a langyos, 1 evőkanál cukorral elkevert tejben megfuttattam.
2. A lisztet a szobahőmérsékletű margarinnal, 1 evőkanál cukorral, 2 evőkanál cukrozott kakaóporral, és a sóval összekevertem.
3. Ezután ebbe beletettem a 3 tojássárgáját, a felfuttatott élesztőt, a citrom héját, és levét, majd jól összedolgoztam.
4. Egy 26 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és belesímítottam a tésztát. Meleg helyen kelni hagytam kb. 20-30 percig, majd 30-40 perc alatt megsütöttem.
5. A kész tésztát megkentem baracklekvárral, és kipakoltam a szeletelt barackokkal.
6. A szobahőmérsékletű tojásfehérjéket kemény habbá vertem, és apránként hozzáadtam a 25 dkg cukrot. A kész habot az egész torta tetejére, és köré kentem vastagon, díszítettem vele a tortát.
7. A sütőben kb. 20-30 percig szárítottam a habot alacsonyabb hőfokon. (120 fokon) Miután a hab picit megpirult, ekapcsoltam a sütőt, és a nyitott ajtónál még a sütő kihűléséig száradni hagytam.

Ahogyan most csinálnám:
A 2 evőkanál kakaópor helyett 2 evőkanál cukrot adnék hozzá, vagyis a kakaót kihagynám.
Mivel a tészta túl vastag, és tömör lett, ezért felezném az alapanyagokat, és úgy sütném meg a lapot.
A többin nem változtatnék. Így biztosan alacsonyabb lenne a torta, de akkor is így csinálnám.


Nincsenek megjegyzések: