2010. október 22., péntek

Gofri vacsora

Ma este két lehetőség közül választhattam: palacsintát vagy gofrit készítek. Az utóbbit választottam, mivel gofrit már nagyon régen ettem, és magában is meg tudok belőle enni.....sokat.


12 darab lett az alábbi recept elkészítésének eredményeként:

25 dkg lisztet elkeverek 1 teáskanál sütőporral.
2 tojást szétválasztok, és a fehérjét kemény habbá verem.
Összekeverek 2,5 dl tejet, 5 dkg cukrot, a 2 tojás sárgáját, 1 csomag vaníliás cukrot, 5 dkg olvasztott margarint, fél citrom reszelt héját, és levét.

Ehhez apránként hozzá adagolom a lisztes keveréket, és jól összekeverem.

Végül óvatosan a tojásfehérje habot forgatom bele. Elég sűrű tészta lesz belőle, a palacsintatésztánál sokkal sűrűbb.

Majd a gofrisütőben sütöm meg. Nekem darabonként (vagyis kettesével) kb. 5 perc kellett a kisütéshez.

A 12-ből én ettem meg ötöt!! Nem tudtam abba hagyni. Ugye ismerős....?

Nincsenek megjegyzések: