2010. november 27., szombat

Fondant készítése torta bevonásához

Mint ahogy már említettem korábban a fondant készítésének titkaira Edit tortasulijában bukkantam.
A készítése nálam így zajlott:


1 evőkanál zselatint vízgőz felett felolvasztottam 6 evőkanálnyi vízben. Miután felolvadt, bele tettem még 2 evőkanál mézet, és 1 evőkanál margarint olvadni. Jól összekevertem.
Ezt az egészet még melegen (de nem forrón) bele öntöttem 400 - 450 g átszitált porcukorba.
Ezt elkezdtem kevergetni először kanállal, majd kézzel.



                


Végül homogén masszává gyúrtam. A kész masszát duplán folpackba csomagoltam, hogy ne száradjon ki.

A fent belinkelt fondant recepttől eltértem annyiban, hogy keményítőt nem adtam hozzá, mert előzőleg túl kemény lett tőle. Hűtőben pedig csak akkor tárolom, ha egy hétnél később kerül felhasználásra.
Tetszés szerint színezhető, de csak por vagy gél állagú ételszínezékkel, illetve természetes színezőanyagokkal, mint pl. a cékla leve. Ebben az esetben az arányokra figyelni kell, nehogy túl folyós legyen, és ne álljon össze egy tömbbe.

A torta bevonása egy kis gyakorlatot igényel. Itt látható, hogy hogy csinálja egy profi:


Jó gyakorlást, és sok sikert! :-)

Nincsenek megjegyzések: