2010. október 24., vasárnap

Amatőr autós torta

Életem első autós fondant tortáját készítettem el, nem is vagyok vele elégedett. Remélem még lesz lehetőségem ilyet készíteni máskor is, és az már jobb lesz.
A fondant a borításnál tört, szakadt, gyűrődött. Toldozni, foltozni kellett lépten-nyomon, ha tehetném újra kezdeném.
Az ünnepelt azért remélhetőleg értékelni fogja a szándékot. :-)


Nos: 6 tojásból csináltam tepsiben piskótát két részletben. A két piskótalapot félbe vágtam, így négy lett belőle. Ezeket sorban töltöttem meg mandarinos, és csokis krémekkel.


Mandarinos krém: 4-5 mandarint leturmixoltam. A turmixot tejjel kiegészítettem 6 dl-re. 3 evőkanál étkezési keményítőtt összekevertem 6 evőkanál cukorral. Ezt összekevertem a tejes mandarin turmix-szal, és sűrű krémmé főztem. Ha a krém kihűlt, kézi mixerrel hozzákeverek 7-8 deka puha margarint, és még egy kis porcukrot ízlés szerint.

Csoki krém (ez a mennyiség kicsit több lett, mint amennyi ehez a tortához kellett volna) : Egy fém edénybe felütök 4 tojást, hozzákeverek 14 dkg cukrot, 1 csomag vaníliás cukrot. Gőz felett megolvasztok 10 deka keserű csokit.
Ezután gőz felett habosra keverem a tojásos keveréket, majd bele dolgozom az olvasztott csokit, 2 evőkanál kakaóport, és esetleg egy kis rumot. Kihűtöm a krémet, majd 20 deka szobahőmérsékletű ramat keverek bele, és újra hűtőbe teszem. A torta töltéséig hideg helyen legyen! A krém receptje innen van, de tapasztalatom szerint elég a kevesebb cukor is bele.

Miután megtöltöttem a piskóta lapokat kifaragom nagyjából az autó formát:

Ezután az egészet lekenem a maradék krémmel (ez lehet a mandarinos is), és mehet a hűtőbe dermedni.
Itt úgy néz ki, mint egy tank :-)


Dermedés után színezett fondant-tal borítom, dekorálom tetszés szerint. A  fondanttal kapcsolatban a kísérletező fázisban vagyok, még én sem tapasztaltam ki, hogy hogy a legjobb vele dolgozni, ezért a profik tanácsaira hagyatkozom:
Edit tortasulija
Kiskukta konyhája

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nos, a torta csuda finom volt, és gyönyörű! :) A születésnapos is nagyon örült neki!

Köszi Jucc! :)

Névtelen írta...

Ez az autó olyan "édesen amatőr", hogy muszály imádni. Az én szívemhez sokkal közelebb állnak azok akik próbálkoznak és botladoznak, de használják a fantáziájukat és a kreativitásukat, mint azok akik puccos kellékelből alkotnak dolgokat. Gratulálok! Henrietta

Judit írta...

Köszönöm! :-)