2011. február 19., szombat

Variációk egy témára....avagy narancsos-csokis-, és túrós szuflé

Ikeában járva kelve, szuflé formára leltem. Igen jól hangzott ez a szó (szuflé), de lévén, hogy még nem volt dolgom vele, nem tudtam, hogy készül, és milyen a természete. De ami késik nem múlik! A szó kellemes csengésére hagyatkozva vettem meg négy szuflé formát, és az első próbák után bátran állíthatom: nem bántam meg. A sikerélmény hatására egyre biztosabb lettem abban, hogy szuflé folyt. köv. (akinek van felfújt receptje, küdje!!!)

Narancsos-csokoládés szuflé

Ezen a képen még melegibe':

Hozzávalók:
  • 3 db tojás
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 3 ek kristálycukor
  • 3 ek narancslé
  • egy narancsnak a héja
  • egy csipet só
  • vaj a formák kikenéséhez
  • darált háztartási keksz 2-3 evőkanálnyi
Itt már kicsit "leeresztve":

Első lépésként a 4 db szufléformát kikenjük a vajjal és megszórjuk a keksszel, hogy mindenütt gondosan beborítsa a formát. A tojásokat szétválasztjuk. A sárgájához hozzákeverjük a 3 evőkanál cukrot és addig keverjük, amíg egészen kivilágosodik. Ekkor belereszeljük a narancshéjat, és 3 evőkanál narancslevet adunk hozzá, amivel megint jól összekeverjük.  Az étcsokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, majd több részletben hozzákeverjük a tojássárgához. A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük fel, majd hozzáadagoljuk a csokis-tojáshoz. Utána egyenlően elosztjuk a szufléformákba.
200 fokos sütőben egy tepsire helyezve kb. 15 percig sütjük.

Túrós szuflé

Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 2 db tojás
  • 1,5-2 ek cukor
  • 1 kiskanálnyi citromlé
  • 1 egész citrom héja
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek liszt
  • egy csipet só
  • kristálycukor a formák beszórásához
  • vaj a formák kikenéséhez

A túrót villával összetörtem hozzáadtam a tejfölt, cukrot, lisztet, belereszeltem a citrom héját, belenyomtam a citrom levét, valamint a 2 db tojás sárgáját is. Jó alaposan összekevertem. A szufléformákat kikentem vajjal, és kristálycukorral a belsejét körbe szórtam. A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem, majd nagyon óvatosan hozzákevertem a túrós masszához. Beletöltögettem a formákba, majd mentek a 180 fokos sütőbe kb. 25 percre. Csak a végén emelkednek, nem kell megijedni. :-)


A receptek szekimama blogjáról vannak, de a túrós szuflé hozzávalóinak arányain kicsit változtattam.

Megjegyzés: A kettő közül nálam a narancsos-csokis a nyerő!

Nincsenek megjegyzések: