2011. május 24., kedd

Rózsás torta

Végre kipróbálhattam egy új tölteléket ennél a tortánál. Mégpedig az eper joghurtosat.



Az eper joghurtos krém:
4 kis doboz eperjoghurthoz ízlés szerint 4-8 evőkanál porcukrot keverünk. 2 dl habtejszínt felverünk, majd hozzákeverjük az eperjoghurthoz. Egy evőkanál zselatinhoz 2 és fél evőkanálnyi vizet keverünk, és mikroban megmelegítjük. Ha a vízben a zselatin felolvadt, akkor hozzáöntjük a tejszínes, eperjoghurtos krémhez. Ebből a mennyiségből 1 dl-t kiveszünk (a torta tetejére), a többi megy a tortába a piskóta lapok közé tölteléknek.


Szokásos módon piskótát sütöttem, és három részre vágtam.
Az első lapot a kerek tortaforma aljára tettem, és megkentem eperlekvárral. Erre jött a fenti krém első része, amibe körbe friss eper darabokat pakoltam. Rá a második tortalap, eperlekvár, a krém másik része, eperdarabok.
Majd beborítottam a harmadik piskótalappal, és a tetejét megkentem a maradék tejszínes krémmel. Hűtőbe tesszük az egészet, míg megdermed. 

A legvégén fondanttal bevontam, és díszítettem.


1 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Nagyon finom lehet a krém,szép lett a torta!